In de derde les hebben we een lijst met aandachtspunten voor de 10 min. lesjes gekregen. De lijst bestaat uit Opbouw, lichaamstaal en stem, Inhoud en Overdracht met belangrijke punten daaronder.
Opbouw: Structuur(volgorde), aantrekkelijke opening, inleiding, herhaling(bijv. weet je wat we vorige keer hebben gedaan?) en samenvatting/afsluiting.
Lichaamstaal en stem: Oogcontact,open gebaren, stevig,gebruik ruimte, variatie in stem (niet monotoon),helder en tempo.
Inhoud: Relevantie(je vraagt zich af als je les relevant is voor het vakgebied), niveau(brugklas), geordend ( inhoud(opbouw) niet alles door elkaar) en juistheid(goede bron).
Overdracht: Activerend, laat overleggen(door dit te doe laat je iedereen meedoen), wachttijden bij vragen, geen namen, doorvragen: wie had dat ook?, visualisaties en inzet media.
Effectief leren in les van Ebbens is een goede methode om activerend in de les te zijn.
We hebben ook andere namen van boeken gekregen die goed zijn om te gebruiken.
Goede Boeken en Methodes:
Hard op Kijken: Ad de Visser
Kunstbegrip
Beeldende begrippen (Lambo)
Arti: Toolbox
Zienderogenkunst (malmberg)
Volgende les begint de 10 min. lesje en ik zit in de eerste groep. Ik heb symbolisme als onderwerp gekozen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten